상세 컨텐츠

본문 제목

영어 이메일 마무리 작성 방법

무역실무 노하우

by 고과장의 무역 정복기 2021. 2. 13. 16:00

본문

728x90
반응형

안녕하세요~ 고과장입니다~^^

 

오늘은 영어 이메일에 마무리를 정리하는 마무리 맨트를 정리해보려고 해요.

 

지난번 도입부 맨트에서 처럼 실제 업체들이 사용하는 마무리 맨트를 그대로 정리해볼건데요. 

 

이메일은 간단하게 쓰는게 좋고 마무리도 간단하게 '(질문 후) 회신 기다리겠습니다' + '감사합니다'로 

 

끝내는게 깔끔해요~

 

[회신 기다리겠습니다]

 

I look forward to your feedback and further coordination with you!

I look forward to hearing from you.

we look forward to hearing from you.

Looking forward to hearing from you.

Looking forward to your reply.

Looking forward to hearing from you soon!

Waiting for your soon reply!

 

[감사합니다]

 

Thank you for advance and have a good day!

Thank you. 

Thanks again and Lovely day to you. 

Thank you very much in advance!

Thank you again very much for your consideration.

Thank you in advance for your help!

 

그런데 좀 알아보니까 Thank you in advance 대신에 격식을 높혀 아래와 같은 표현도 사용한다고 하네요. 

 

I really appreciate if you can help me. 

Many thanks for considering my request. 

Thank you for trying to help if you can.

It will be grateful if you give me an answer. 

Sorry for the time you spend on it. 

 

좀... 너무... 격식 높인 표현이라는 느낌이 확 나네요~^^

 

변화를 주면서 이메일을 마무리 시키고 싶으실 때, 위에 표현들을 사용해보세요~

 

이메일 도입부 작성방법 보기

 

고과장의 해외무역 실전 노하우 <-보러가기

 

728x90
반응형

관련글 더보기

댓글 영역