상세 컨텐츠

본문 제목

비즈니스 영어 이메일 - 휴가 공지 메일 작성 방법

무역실무 노하우

by 고과장의 무역 정복기 2021. 2. 13. 18:14

본문

728x90
반응형

안녕하세요~ 고과장입니다~^^

 

이메일을 쓸 때에는 중요한 것이 물어보는 질문에 포인트를 잘 잡아서 

 

듣고자하는 대답을 효과적으로 전달할 수 있는지 인데요. 

 

그래서 이메일만 쓰는 것도 시간이 오래걸리는 경우도 있죠. 

 

그런데 사람이 로봇도 아니고 쉴 때는 쉬는게 정상 아니겠어요?

 

저의 회사생활을 돌이켜 보면 휴가 없이 계속 일만 했던 것 같아요~

 

올해부터는 휴가도 잘 쓰면서 효율적인 업무를 해볼까 하는데요.

 

다른 휴가공지들을 보면서 휴가공지를 잘 준비하기로 합시다!ㅋ

 

예시 1. 

 

Im out of the office and will be back on 00 JAN

Please understand that during this period I will have limited access to my email.

please contact Tel: +82 000-000 / E-mail : abc@abcdefg.com

 

Thank you.

 

예시 2. 

 

Dear Senders,

 

I am currently out of office and will be back on 00/00.

If you have queries about pick up, tracking and billing,

please call 00 Company 00 team 

000-000.

 

Please kindly understand my slow response. Thank You.

 

예시 3.  

 

We will close for the holiday season on December 24th

and will remain closed until Monday, January 4th, 2021. 

During our closure, we will continue to monitor emails

for urgent messages but please expect delays.

 

Happy Holidays!

 

예시 4.

 

Dear Sender,

Thank you for your e-mail.
I will be out of office till 27th Dec.
Richard will back me up during my absence.

E-mail: abc@abcdefg.com
Phone: 82-2-000-000

But, if you have really urgent issues, pls. contact me via a personal phone.
Please hold reminders and escalations.

Thank you.

 

예시 5.

 

Dear Senders,

Thank you for your E-mail.

 

I'll be out of office on 12/22.

You'll receive respond on 12/23.

 

If the urgent matters, Please contact below group email.

Group mail : abc@abcdefg.com

 

Many thanks.

 

위에 샘플을 알맞게 골라서 사용해 보세요~^^

고과장의 해외무역 실전 노하우 <-보러가기

 

728x90
반응형

관련글 더보기

댓글 영역